۱۳۹۰ مرداد ۱۶, یکشنبه

داخل حرم و بیرون حرم ،2 دنیای مختلف


مردی به دلیل نداشتن هزینه یک آمپول برای درمان همسرش ،او را از دست داد.


زنی به جرم دزدیدن 2 بسته گوشت برای فرزندانش بازداشت شد.
جسد پیرترین رفته گر شهر که به دلیل گرسنگی فوت کرده بود پیدا شد.
دختر بچه 5 ساله به دلیل فقر کارگر ساختمانی شد.
یک جانباز شیمیایی به دلیل فقر خانواده اش را ترک کرد تا شرمنده زن و بچه اش نشود.
خودکشی یک زن سنندجی به علت فقر مالی.
زنی روزنامه نگار با 10 سال سابقه کاری به علت فقر مالی و عدم توانایی هزینه های زندگی برای فروش کلیه اش آگهی داده.
آتش زدن فرزند به علت فقر مالی.........
متاسفانه اینگونه اخبار ناراحت کننده و وحشتناک تمومی نداره. هر روز هم بیشتر میشنوی. دلیل اینکه دنبال این اخبار رفتم 2 تا عکسی بود که پارسال از مشهد گرفته بودم. (برای دیدن در ابعاد بزرگتر روی عکس کلیک کنید).

عکس اول برای طرفای حدودا 3-4 صبحه. خیلی ناراحت کننده بود. حتی اون موقع هم خیلیا بودن که برای گدایی بیدار بودن.
ولی این 2 تا کوچولو بیدار نبودن. فکر کنم بهترین لحظات عمرشون همون زمانیه که خواب هستند. تو خواب میتونن هر جایی که میخوان برن ،هر چی میخوان بپوشن،هر چی میخوان بخورن، میتونن بچگی کنن.
یاد بچگی های خودم میفتم و اینا رو می بینم غصه میخورم. حتما تجربه برخورد با این بچه ها رو سر چهار راهها ،تو مترو یا خیلی جاهای دیگه دیدین.
شنیدم تو تبریز خود اهالی شهر نمی ذارن گداها گدایی کنن و اینو خیلی بد میدونن. بهش میگن شهر بدون گدا.
عکس دومم از داخل حرمه. چیزی که بیشتر جلب توجه میکنه طلاکاری ها و آیینه کاری های داخل حرمه و کسی که در حال عبادته.
چند وقت پیش هم با یکی از دوستام هم سر همین قضیه خرج های آنچتاتی که برای حرم های سامره و کاظمین و کربلا میشه بحث میکردیم. خودش هم قبول داشت که اگه خود این بزرگوارها هم الان بودن مطمئنا با این خرج های آنچنانی و مجلل کردن حرمها مخالفت میکردن .ولی میگفت اینها به نوعی احترامه از طرف دوست دارهای این عزیزان.
ولی من باهاش مخالف بودم و هیچ جوره نمیتونم این قضیه رو قبول کنم. من خوبی یه محل اینمدلیو با سادگی و آرامش بخشیش میپسندم تا مجلل کردن به زور طلا و آب طلا .
خلاصه داخل حرم و بیرون حرم 2 دنیای مختلف بود. دنیایی که هیچ جوره با هم قابل جمع نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر